Tilgjengelighet byggesaksavdelinga i kommunen

Byggesaksavdelinga i Birkenes kommune ønsker nå å være mer tilgjengelig. Saksbehandlerne vil derfor tre dager uka være å nå på telefon for henvendelser fra innbyggerne. Dette gjelder på mandager, onsdager og fredager.

Dette vil samtidig gi avdelinga tilstrekkelig tid til god saksbehandling, opplyses det på kommunens nettside.

– Veldig mange henvendelser til byggesak dreier seg om små avklaringer som må til før man kan levere en søknad eller før man kommer videre med tiltaket/prosjektet sitt.

– Et nytt kontaktskjema skal sikre en enkel og ryddig behandling av generelle spørsmål om forhåndskonferanser til byggesaksavdelingen. Henvendelser via skjema behandles fortløpende.

Kommunen opplyser at målet er å besvare alle henvendelser innen fem arbeidsdager.

Stikker man innom Servicetorvet på kommunehuset på en mandag eller fredag, er det også mulig å treffe saksbehandler. Men det kan lønne seg å avtale dette på forhånd, noe som kan gjøres på det nye kontaktskjemaet som lagt ut på kommunens nettside.

– Skjemaet skal gjøre det enklere for innbyggerne, så hvis du opplever at dette snarere blir en hindring for deg, kan du kontakte Servicetorvet på telefon.