Tester ut abonnement-kampanje på nett

BirkenesAvisa

BirkenesAvisa

Facebook og nettavis er sentrale når BirkenesAvisa starter «høstjakta» på nye abonnenter. Gjennom en koordinert kampanje på Facebook, i nettavis og på papir håper lokalavisa å nå ut til enda flere potensielle lesere og abonnenter.

Birkenes-Avisa kom ut første gang i januar 2001. I dag har avisa tre fast ansatte. BirkenesAvisa på nett oppsto i ny drakt på nyåret 2011, og noen måneder seinere ble det opprettet en Facebook-side.

— BirkenesAvisa er jo ei ukeavis, og vi må legge opp nyhetsdekningen ut fra det. Men nettavisa og Facebook-siden gir oss noen flere muligheter til å oppdatere nyhetene og nå ut til leserne, sier redaktør Bjørn Vidar Lie. Lokalavisa til birkenesingene har et godkjent opplag på cirka 1 500 eksemplarer.

— Det er ikke verst i en kommune med 4 700 innbyggere, mener Lie, som har vært redaktør siden 2003.

— Men tallet burde være enda høyere, spesielt for å sikre det økonomiske grunnlaget og gi oss muligheter til å bli enda bedre, legger han til.