Torbjørn (22) er nytt ansikt i kundemottaket hos Birkeland Bil

VELKOMMEN. Torbjørn Gjertsen begynte i ny jobb i kundemottaket på Birkeland Bil nå i oktober.

Legger man turen innom Birkeland Bil er det et nytt smilende ansikt som møter deg bak disken.

Tidligere delte Tor Svendsen og Joachim Østerhus på denne jobben, men da det var behov for mer arbeidskrefter i verkstedet fikk de inn Torbjørn for å hjelpe dem med kundekontakten på telefon og bak disken.

Torbjørn Gjertsen er født og oppvokst på Østre Mollestad, og er ferdig utdanna med bachelorgrad i økonomi og administrasjon. Utdanninga tok han, sammen med en kamerat, i Haugesund.

– Litt tilfeldig at det ble Haugesund. Vi var enige om at vi ville prøve noe nytt, og reise bort litt, og så var det der jeg kom inn, legger han smilende til.

Utover det har Torbjørn jobbet litt på Best-stasjonen og 4-5 år på Coop Extra, litt til og fra. Det var litt tilfeldig at han havnet hos Birkeland Bil. Joachim fikk via bekjente på Extra høre at Torbjørn var ute etter jobb. De tok en liten prat, og jobben ble hans.

Torbjørn er relativt fersk i jobben som han begynte i, nå i starten av oktober. Det er en 100 prosent stilling, hvor kundekontakt og service, både i forhold til besøkende, og på telefon, er hovedoppgavene hans.

– Det er veldig hyggelig. Jeg kjenner jo mange av kundene fra før, også etter tida mi på Coop Extra. Det er mye birkelandsfolk her, men og mange fra Lillesand, Vennesla og Kristiansand har jeg sett.

– Jeg er veldig, veldig fornøyd, sier han om sin nye arbeidsplass. Det er et ungt miljø her, hvor Joachim er eldst, og rundet akkurat 32, føyer han til. Jeg kjente ikke de andre så godt fra før, men visste hvem de var. Jeg er tatt godt imot. Jeg trives som sagt veldig godt, og stort nærmere Østre Mollestad er det ikke godt å få seg jobb, sier han smilende.

– Jeg har alltid vært interessert i bil hadde jeg ikke vært det hadde jeg kanskje ikke passa inn her. Men jeg kan ikke skru noe særlig. Det er det de andre som får ta seg til, slår han fast.