«Folkeveggen» har innbragt 275 000 kroner fra privatpersoner og lokale bedrifter

«FOLKEVEGGEN». Det å gjøre «Folkeveggen» til et puslespill var en kreativ idé fra Synkron Media, og det er de som har stått for produksjonen av puslebitene med navn på bidragsyterne. Stian Mosfjeld skjærer dem ut på Synkron Medias nyeste maskin. Brikkene er ferdig produsert, og vil henges opp på veggen i god tid før lørdagens åpning.

Samme dag som den nye kunstgresshallen åpnes blir det også en høytidelig avduking av «Folkeveggen». Det siste halvåret har man solgt personlige puslebiter som sammen danner et stort puslespill av gode bidragsytere.

Hallkomitéen kom opp med en ide om en folkevegg hvor privatpersoner og bedrifter kunne vise sin støtte til hallen. Det at det ble et puslespill var det Synkron Media som lanserte. Trykkeriet har de siste månedene stått utførelse av puslebitene til «Folkeveggen». På deres nyanskaffede maskin har de skjært ut alle puslebitene til veggen. Det er blitt solgt 127 puslebiter til privatpersoner, samt 32 bedrifter, med litt større (og dyrere) puslebiter. Til sammen har «Folkeveggen» innbragt hele 275 000 kroner, som er øremerket den nye hallen.

– Salget har gått jevnt og trutt, og vi har fått inn mer enn vi hadde forventa. Det ble mottatt som en kul greie, sier Kjetil Aamlid i prosjektgruppa for den nye hallen.

Hallen var budsjettert til 16,5 millioner kroner, og det har de klart å holde seg innenfor. Når de i tillegg får disse inntektene fra «Folkeveggen» vil de også kunne få asfaltert plassen utvendig, samt pyntet uteareal og få på plass planter og belysning. De vil også kunne gå til anskaffelse av en del utstyr til bruk i hallen, alt innenfor den økonomiske rammen.