Snøløs blir markedssjef

MARKEDSSJEF: Amalie Snøløs blir markedssjef for Chosen. Her er hun avbildet på en kinopremiere i Oslo i 2018. Foto: Fredrik Hagen / NTB scanpix

Har fått jobb hos klesmerke i Kristiansand.

– Det var egentlig tilfeldig at jeg fikk jobben. Jeg kjente til klesmerket og hadde hørt veldig mye fint om dem som sto bak firmaet, sier Amalie Snøløs fra Birkeland til Fædrelandsvennen.

Fjernsynskjendisen har fått jobb som markedssjef for klesmerket Chosen. Forretningsideen til Chosen er at hvert solgte plagg skal sørge for mat til et underernært barn i en hel uke.

– Det at de har fokus på etikk og at de bidrar til at andre skal få det bra, trigget meg, sier Snøløs.

Rolf Henrik Karlsen er daglig leder og medgründer bak Chosen, og var på selskapets side minst like entusiastisk som Snøløs, melder Fædrelandsvennen.

– Jo mer hun snakket, jo mer skjønte vi at dette kom til å bli en god match. Og selv om vi egentlig ikke hadde utlyst noen stilling, må man benytte sjansen når gode folk dukker opp, sier Karlsen.

Snøløs kjøper seg samtidig inn på eiersiden i bedriften, med en aksjepost på fem prosent. Ifølge avisa hadde klesmerket en omsetning på 3,6 millioner kroner i 2019, men regnskapstallene er ikke offentligjort ennå. Overskuddet ble på omtrent 500.000 kroner.

– Jeg ser på det som en utrolig god mulighet, en livsinvestering om du vil, og skal gjøre det jeg kan for å løfte selskapet til nye høyder. De har et ekstremt potensial, har lagt et godt grunnlag og er samtidig så ydmyke at jeg lurer på om de selv vet hva de har fått til, sier Snøløs, som fortsatt skal bo i Oslo.